Sidor

lördag 24 april 2010

loppis

Idag har Maya och jag varit på loppis i närheten av Angered, som tur är går det ingen buss dit på helgerna, så dagens promenad är avklarad :) Hittade lite textil faktiskt, brukar inte vara så jättestor fyndfaktor nånstans nuförtiden. När jag gick på gymnasiet hittade jag alltid snygga 60-70 tals tyger på myrornas och uff, billigt dessutom, nu finns dom inte längre verkar det som, bara på tradera där dom blir för dyra. Det kommer bli lite fina barnkläder av dessa tyger. Idag ska jag också sy små klänningar i dom lila tygerna från föregående inlägg, har redan gjort mössor i storlekar från 46 till 56 (huvudmått i cm). Så kanske nån mamma och dotter kan matcha.

Sen hängde vi lite på uteplatsen. Maya älskar att vara ute. Hon blir arg om nån annan går ut där och hon inte får följa med. Igår följde hon efter hunden med kopplet i 20 min och blev riktigt arg när kopplet inte fastnade hur mycket hon än försökte. Och stackars Lilja trodde ju hon skulle få gå ut!



Inga kommentarer: